۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۸:۳۷

عزيز در گفتگو با مهر:

مديريت كشتي كشور به پيشكسوتان واگذار شود/ تدوين 41 برنامه براي تقويت كشتي

مديريت كشتي كشور به پيشكسوتان واگذار شود/ تدوين 41 برنامه براي تقويت كشتي

سنندج - خبرگزاري مهر: نامزد رياست فدراسيون كشتي، حضور خود در جمع نامزدهاي اين فدراسيون را به منظور حذف تصميمات نابجا در ورزش كشتي دانست و تاكيد كرد: مهم نيست چه کسی راي بياورد بلكه مهم اين است جوانمردانه و با اقتدار، وحدت و همدلي رئيس فدراسيون را از بدنه كشتي انتخاب كنيم .

عبدالله عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رئیس آینده فدراسیون کشتی باید گوش شکسته این رشته باشد، گفت: این فرد باید در مجمع اتفاق نظر را وارد کرده و قدرت حمایت از رؤسای هیئت‌های استانی را داشته باشد.

وی افزود: دارا بودن علم روز ورزش کشتی، قدرت مدیریت و توانمندی در کنار صداقت در کار و این مسئله که حرف و عملش یکی باشد از دیگر خصوصیاتی است که رئیس فدراسیون آینده لازم است از آنها بهره‌مند باشد.

پیشکسوت کشتی کردستان با بیان اینکه فرد منتخب باید فضای سالم و جوانمردانه در عرصه ورزش کشتی ایجاد کند، عنوان کرد: قدرت تشخیص رؤسای هیئت‌های استان‌ها بالا است و امیدوارم با توجه به سوابق دیرینه اعضای مجمع که 80 درصد از آن‌ها رؤسای هیئت‌ها هستند بهترین نفر انتخاب شود.

عزیزی با انتقاد از برخی تصمیم‌های نابجا در کشتی کشور و صدماتی که بر پیکر این ورزش وارد شده است، اظهار داشت: یکی از دلایلی که تصمیم گرفتم به انتخابات ورود کنم برچیدن بساط همین تصمیم‌های نادرست است که انسان‌های کارآمد را از صحنه کشتی دور کرد.

وی در ادامه به بیان پاره‌ای مسائل در خصوص عملکرد حجت‌الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی پرداخت و با انتقاد از سرپرستی 23 ماهه وی در این سمت گفت: طبق قانون حضور بیش از سه ماهه سرپرستان در بالاترین مقام اجرایی فدراسیون‌ها غیر قانونی است.

کاندیدای فدراسیون کشتی  افزود: متأسفانه به دلیل تقارن سرپرستی خطیب با رقابت‌های المپیک و پس از آن مسابقات جهانی کشتی و همچنین انتخابات ریاست جمهوری و تغییر در وزارت ورزش و جوانان حضور وی در این سمت بیش از حد به درازا کشید.

رئيس اسبق هيات كشتي كردستان با اشاره به اينكه برنامه هاي خود را در قالب 41 بند تدوين كرده و تقديم اعضاي مجمع مي كنم، گفت: اين برنامه قابليت اجرايي دارد و در صورت اجرا مي تواند كشتي كشور را بيش از پيش تقويت كند.

عزيزي، تدوين تقويم ورزشي با تصويب هيات هاي استاني، تقويت انستيتو كشتي و تبديل آن به آكادمي، ايجاد پايگاه هاي قهرماني در چهار نقطه كشور، ايجاد دانشكده كشتي آزاد در استان مازندران و فرنگي در استان خوزستان، جوانگرايي در تشكيلات كميته داوران و مربيان و واگذاري سرپرستي اعزام تيم ها به مسابقات خارجي به هيات هاي استاني را از جمله اين برنامه ها ذكر كرد.

وي همچنين توزيع عادلانه بودجه ميان استان ها، تقويت باشگاه هاي خصوصي در زمينه جذب قهرمانان به منظور ترويج كشتي در ليگ هاي برتر هر دو رشته، تقويت كشتي فرنگي در استان هايي كه در كشتي فرنگي سرمايه گذاري نكرده اند، برنامه ريزي بلند مدت براي جبران عقب ماندگي و بحران كمبود در پويايي استعدادهاي نهفته در استان ها و برگزاري اردوهاي تيم ملي در نقاط مختلف كشور را از ديگر برنامه هاي خود براي رياست فدراسيون كشتي ذكر كرد.

عزیزی با یاداوری مصوبه هیئت وزیران در سال 79 که بر اساس آن انتخابات شکل گرفت گفت: انتخابات کشتی همواره سرآمد بود و اعضای آن همواره اهل تحقیق و منطق بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته هر از گاهی به دلیل ارتباط‌های پشت پرده در سازمان ورزش کشور نفراتی به مجمع تحمیل و موجب لطمه زدن به رشته کشتی شد.

نامزد انتخابات ریاست فدراسیون کشتی با تأکید بر اینکه کسانی که برنامه اي برای مدیریت در ورزش و کشتی را دارند لازم است در این رشته حضور داشته باشند، بيان کرد: این مسئله برای زدودن خاطرات تلخ در خصوص زیر سؤال رفتن کشتی ضروری است.

عزیزی با اذعان به اینکه خطیب مدیری توانمند است و سوابق مناسبی در تهران داشته تصریح کرد: اما این دلیل نمی‌شود که او بتواند سکان هدایت کشتی را نیز به دست گرفته و آن را اداره کند.

نامزد انتخابات ریاست فدراسیون کشتی افزود: سرپرست فدراسیون چون از خانواده کشتی نبود ناچار شد امتیازهایی بدهد که زیان آن متوجه کشتی شد.

پیشکسوت کشتی کردستان با اشاره به تأثیر فراوان رسول خادم در کسب موفقیت‌های مختلف این رشته گفت: حضور خادم در بدنه کشتی شایسته تر از ریاست فدراسیون است.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه با پادرمیانی خواص کشتی زمینه بازگشت و فعالیت رسول خادم در کشتی مهیا شد حضور وی را در این ورزش به دو دلیل عنوان کرد.

به گفته عزیزی جلوگیری از تکرار خاطرات تلخ المپیک پکن و ممانعت از تحقق خواسته‌های امثال رؤسای سابق فدراسیون کشتی دو موردی بودند که حضور خادم در این ورزش را برجسته‌تر کرد.

پیشکسوت کشتی کردستان افزود: متأسفانه برخی رؤسای سابق تصور می‌کردند در صورت نبود آنها کشتی از بین می‌رود غافل از آنکه اگر موفقیت‌هایی نیز در دوران آنها حاصل شده حاصل تلاش کشتی‌گیران، هیئت‌ها و مدیر تیم‌های ملی بویژه شخص رسول خادم است.

وی با بیان اینکه حضور خادم در مجموعه کشتی‌ زمینه خودباوری پایدار را در میان کشتی‌گیران فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: این خودباوری از سال 2000 با مدیریت برزگر و بابک ریشه گرفت و در دوران خادم تکامل یافت.

عزیزی با ابراز امیدواری از اینکه شرایط برای حرکت سریعتر کشتی بر روی نوار پیروزی با تداوم حضور خادم فراهم شود، گفت: تمامی تلاش مجموعه ورزش کشتی کشور نتیجه‌گیری است و برای تحقق این قضیه باید شرایط روحی ایده‌آل و آرمانی برای وی فراهم شود.

نامزد انتخابات ریاست فدراسیون کشتی در بخش پایانی صحبت‌های خود به عملکرد عبدالله چمن‌گلی سرمربی کردستانی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان و جانشین محمد بنا در رقابت‌های جهانی پرداخت و گفت: نتایجی که او همراه با تیم ملی کسب کرد با توجه به اینکه برای نخستین بار هدایت تیم ملی بزرگسالان را بر عهده گرفته بود رضایت بخش است.

وی با بیان اینکه ترکیب تیم ملی فرنگی با آنچه در المپیک مشاهده شد تفاوت داشت، افزود: کشتی‌گیران این تیم هم ضعیف عمل نکردند و توانستند انتظارات را برآورده کنند.

عزیزی با تأکید بر اینکه سرمایه کشتی فرنگی کشور همین افرادی بودند که دوبنده تیم ملی را پوشیدند ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک با حضور بهترین فرد در سمت ریاست فدراسیون زمینه رشد و بالندگی هرچه بیشتر این ورزش فراهم شود.

عزيزي در پايان از مسوولان وزارت ورزش و جوانان نيز خواست در برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون كشتي طوري مديريت كنند كه حقي از كسي ضايع نشود.

کد خبر 2159168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha